Inovativne socijalne usluge – odmor od skrbi – ESF+ 2024

odmor od skrbi
odmor od skrbi

Inovativne socijalne usluge – odmor od skrbi (pilot projekt)

(referentni broj: SF.6.4.11.01.)

 

Fond: Europski socijalni fond plus

Operativni program: Program „Učinkoviti ljudski potencijali 2021.-2027.“ čiji je osnovni cilj pridonijeti rastu zapošljavanja i jačanju socijalne kohezije u Hrvatskoj.

Tip natječaja: otvoreni (privremeni) poziv na dostavu projektnih prijedloga (bespovratna sredstva)

Status: otvoren od 22.07. 2024. do 18.10.2024.

Trajanje projekata: najmanje 12 mjeseci, a najviše 18 mjeseci

Ukupan iznos Poziva: 3.000.000,00 EUR

ESF+ sufinanciranje (95%):  2.850.000,00 EUR

Nacionalno sufinanciranje (5%): 150.000,00 EUR

Sufinanciranje projekata:

Intenzitet potpore (udio bespovratnih sredstava) po pojedinom projektnom prijedlogu može iznositi 100% prihvatljivih troškova. U okviru ovog Poziva ne očekuje se sufinanciranje od strane Prijavitelja.

VAŽNO!!!

Datum početka podnošenja projektnih prijedloga: 19.8.2024. u 9:00 sati

Projektni prijedlog zaprima se isključivo elektroničkim putem, koristeći informacijski sustav eKohezija koji se nalazi na URL adresi https://ekohezija.gov.hr/. (Za pristup sustavu moguće je koristiti preglednike Microsoft Edge ili Google Chrome)

Nadležno tijelo: Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike

Područje: Programom su razrađena ulaganja u sljedećim područjima: ulaganje u zapošljavanje i povećanje razine vještina, socijalno uključivanje, obrazovanje i cjeloživotno učenje te ulaganje u zdravstvenu i dugotrajnu skrb.

Prijavitelji:

  1. Ustanova socijalne skrbi koja pruža socijalne usluge djeci s teškoćama u razvoju i/ili osobama s invaliditetom:
    • dom socijalne skrbi; centar za odgoj i obrazovanje; centar za rehabilitaciju; centar za pružanje usluga u zajednici; domovi za odrasle osobe
  2. Udruga koja pruža socijalne usluge djeci s teškoćama u razvoju i/ili osobama s invaliditetom
  3. Pravna osoba vjerske zajednice koja pruža socijalne usluge djeci s teškoćama u razvoju i/ili osobama s invaliditetom
  4. Pravna osoba Katoličke crkve koja pruža socijalne usluge djeci s teškoćama u razvoju i/ili osobama s invaliditetom
  5. Zadruga koja pruža socijalne usluge djeci s teškoćama u razvoju i/ili osobama s invaliditetom
  6. Zaklada koja pruža socijalne usluge djeci s teškoćama u razvoju i/ili osobama s invaliditetom

Partneri:

  1. Ustanova socijalne skrbi koja pruža socijalne usluge djeci s teškoćama u razvoju i/ili osobama s invaliditetom:
    • dom socijalne skrbi; centar za odgoj i obrazovanje; centar za rehabilitaciju; centar za pružanje usluga u zajednici; domovi za odrasle osobe
  2. Udruga koja ima predviđeno djelovanje vezano uz obavljanje djelatnosti pružanja socijalne usluge
  3. Pravna osoba vjerske zajednice koja pruža socijalne usluge djeci s teškoćama u razvoju i/ili osobama s invaliditetom
  4. Pravna osoba Katoličke crkve koja pruža socijalne usluge djeci s teškoćama u razvoju i/ili osobama s invaliditetom
  5. Zadruga koja pruža socijalne usluge djeci s teškoćama u razvoju i/ili osobama s invaliditetom
  6. Zaklada koja pruža socijalne usluge djeci s teškoćama u razvoju i/ili osobama s invaliditetom

Sažetak:

Kućanstvima u kojima jedan od članova koristi status roditelja njegovatelja/njegovatelja, svrha ovog Poziva je omogućavanje odmora od skrbi te jačanje osobnih kapaciteta u prevladavanju stresa povezanog s pružanjem skrbi, a osobama o kojima skrbe uključivanje u zajednicu neovisno o članovima kućanstva.

Pozivom se planira pružiti podrška razvoju i pružanju inovativnih socijalnih usluga kojima se istodobno podmiruju socijalne potrebe učinkovitije od drugih te stvaraju novi društveni odnosi i suradnja. Time bi se doprinijelo i sprječavanju institucionalizacije korisnika usluge te promicalo prevladavanje izazova koje nose razvojne teškoće ili invaliditet člana kućanstva, ujedno omogućavajući osobama s najtežom vrstom i stupnjem oštećenja veću uključenost u zajednicu.

Opći cilj: Pružanje podrške razvoju i pružanju inovativnih socijalnih usluga s ciljem prevencije institucionalizacije i veće uključenosti u zajednicu.

Specifični cilj: Pružanje inovativne socijalne usluge odmor od skrbi osobama koje skrbe o članu kućanstva koji je ovisan o njihovoj podršci.

Ciljne skupine: Osobe koje imaju priznato pravo na status roditelja njegovatelja/njegovatelja za njegu djeteta/djece s teškoćama u razvoju i/ili osobe/osoba s invaliditetom, a koji istovremeno ne koriste usluge poludnevnog boravka na temelju ZoSS odnosno ne koriste uslugu osobne asistencije koju pruža osobni asistent temeljem Zakona o osobnoj asistenciji (potrebno dokazati preslikom OI, Rješenjem HZSR da je priznato pravo na status roditelja njegovatelja/njegovatelja za skrb o djetetu/djeci s teškoćama u razvoju ili osobi/osobama s invaliditetom i pripadajuća naknada i Potvrdom/Izjavom HZSR da dijete s teškoćama u razvoju odnosno osoba s invaliditetom nije korisnik usluge poludnevnog boravka na temelju ZoSS-a odnosno nije korisnik usluge osobne asistencije koju pruža osobni asistent temeljem Zakona o osobnoj asistenciji).

Uvjeti:

  • Prijavitelj na razini projektnog prijedloga treba obrazložiti doprinos pokazateljima specifičnog cilja PDP-a te njegove konkretne ciljne vrijednosti navesti u Prijavnom obrascu gdje je primjenjivo. Neće se smatrati prihvatljivima za financiranje projektni prijedlozi za koje nisu odabrani svi pokazatelj čija je primjena obvezna i/ili za koji nije navedena predviđena propisana minimalna ciljna vrijednost.
  • Prilikom planiranja ciljnih vrijednosti za pokazatelje SC PDP-a vezanih uz fizičke osobe (sudionike) nužno je voditi računa o obvezi prikupljanja osobnih podataka. Kao preduvjet uključivanja sudionika i vezanih pokazatelja u Zahtjev za nadoknadom sredstava, odgovornost je Korisnika za svakog sudionika projekta osigurati prikupljanje obveznog seta osobnih podataka koji uključuje: ime i prezime, OIB, spol, datum rođenja, status na tržištu rada i status obrazovanja. Dodatno, obveza je Korisnika upoznati potencijalne sudionike s obvezom davanja osobnih podataka prije uključivanja u projektne aktivnosti.
  • Prijavitelj/Partner mora uz Zahtjev za nadoknadom sredstava dostaviti dokaz o objavi javnog poziva na mrežnim stranicama (poveznica), putem oglasnih ploča Hrvatskog zavoda za socijalni rad i područnih ureda (fotografije) i putem društvenih mreža (poveznica) kao i dokumentaciju iz koje je vidljivo da su se pripadnici ciljne skupine prijavili temeljem javnog poziva (npr. prijavni obrazac za sudjelovanje u projektu).

 

Najniži iznos bespovratnih sredstava Najviši iznos bespovratnih sredstava
100.000,00 EUR 150.000,00 EUR

Intenzitet potpore (udio bespovratnih sredstava) po pojedinom projektnom prijedlogu može iznositi 100% prihvatljivih troškova. U okviru ovog PDP-a ne očekuje se sufinanciranje od strane prijavitelja.

Korisnicima se osigurava isplata predujma u iznosu do 40% ukupne vrijednosti dodijeljenih bespovratnih sredstava. Predujam se neće isplaćivati korisnicima dodjele bespovratnih sredstava koji su ujedno i proračunski korisnici državnog proračuna.

Prihvatljive projektne aktivnosti i mjerljivi ishodi

Specifični cilj 1.

Pružanje inovativne socijalne usluge odmor od skrbi osobama koje skrbe o članu kućanstva koji je ovisan o njihovoj podršci

OBVEZNA AKTIVNOST

•  Pružanje usluge odmor od skrbi roditeljima njegovateljima/njegovateljima osiguravanjem skrbi za člana kućanstva koji je ovisan o njihovoj podršci

Skrb za člana kućanstva koji je ovisan o podršci roditelja njegovatelja/njegovatelja moguće je organizirati u kućanstvu roditelja njegovatelja/njegovatelja, u prostorijama Prijavitelja/Partnera ili na nekom trećem mjestu. U vremenu osiguravanja skrbi za ovisnog člana kućanstva, moguće je organizirati i događanja za roditelje njegovatelje/njegovatelje.

 

Horizontalne aktivnosti
 

·        Komunikacija i vidljivost

– organizacija početne i/ili završne konferencije projekta

– izrada, tisak i diseminacija promotivnih materijala projekta (audio-vizualnih sadržaja, brošura, letaka, plakata i dr.)

·        Upravljanje projektom i administracija

 

POPIS MJERLJIVIH ISHODA
Naziv Mjerljivog ishoda 1.

UKUPAN BROJ DANA U KOJIMA JE PRUŽENA SKRB ZA SVE ČLANOVE KUĆANSTVA KOJI SU OVISNI O PODRŠCI RODITELJA NJEGOVATELJA/NJEGOVATELJA U SVRHU PRUŽANJA USLUGE ODMOR OD SKRBI RODITELJU NJEGOVATELJU/NJEGOVATELJU

Opis ishoda i poveznica s aktivnosti U mjerljivi ishod se ubraja ukupan broj dana u kojima je pružena skrb za sve članove kućanstva koji su ovisni o podršci roditelja njegovatelja/njegovatelja u svrhu pružanja usluge odmor od skrbi roditelju njegovatelju/njegovatelju.

Navedeni mjerljivi ishod povezan je s provedbom obvezne aktivnosti: Pružanje usluge odmor od skrbi roditeljima njegovateljima/njegovateljima osiguravanjem skrbi za člana kućanstva koji je ovisan o njihovoj podršci definirane unutar Specifičnog cilja 1.

Dokazna dokumentacija Izvješće Korisnika bespovratnih sredstva iz kojeg je vidljiv ukupan broj dana u kojima je pružena skrb za sve članove kućanstva koji su ovisni o podršci roditelja njegovatelja/njegovatelja tijekom provedbe projekta

Izjava pripadnika ciljne skupine kojom potvrđuje ukupan broj dana u kojima je pružena skrb za sve članove kućanstva koji su ovisni o podršci roditelja njegovatelja/njegovatelja tijekom provedbe trajanja projekta.

Propisana minimalna vrijednost 120

 

 

Uvjeti prihvatljivosti koji se odnose na Prijavitelja/Partnera

Prijavitelj i Partner/i zajednički moraju ispunjavati sljedeće zahtjeve:

  1. Financijski kapacitet – stabilne i dostatne izvore financiranja
  2. Operativni i administrativni kapacitet – najmanje 1 osoba zaposlena i najmanje 1 volonter
  3. Prethodno iskustvo u provedbi projekata – na razini Prijavitelja i Partnera posjedovati iskustvo u provedbi 1 ili više projekta/ata15u području rada s roditeljima njegovateljima i/ili njegovateljima i/ili području rada s djecom s teškoćama u razvoju i/ili osobama s invaliditetom

 

Prihvatljivost troškova

  • Izravni troškovi – koji se mogu direktno povezati sa provedbom aktivnosti ili projekta i gdje se izravna povezanost može dokazati: troškovi osoblja, vanjskih usluga, najma prostora, catering, troškovi izrade, tiska promo materijala i sl.
  • Neizravni troškovi – svi prihvatljivi troškovi povezani s provedbom projekta, koje nije moguće nedvojbeno i izravno povezati s jednom ili više projektnih aktivnosti, već s provedbom projekta u cjelini: razni administrativni troškovi, računovodstveni, režije i sl.

 

Komunikacija i vidljivost “odmor od skrbi”

Korisnik je dužan istaknuti podatak da je projekt sufinanciran sredstvima Europske unije na način kako je navedeno u članku 50. Uredbe 2021/1060 i Prilogu IX. (isto je navedeno i na mrežnoj stranici ESF+ u dijelu „Komunikacija i vidljivost“).

 

POSTUPAK DODJELE BESPOVRATNIH SREDSTAVA

Ovaj PDP na dostavu projektnih prijedloga se vodi u modalitetu otvorenog postupka, u kojem se postupak dodjele bespovratnih sredstava provodi u dvije faze:

  1. administrativna provjera projektnog prijedloga – zaprimljeni projektni prijedlog dobiva jedinstvenu referentnu oznaku.
  2. procjena kvalitete (provjera zahtjeva prihvatljivosti koji se odnose na projekt u cjelini, aktivnosti, troškove, Prijavitelja, i ako je primjenjivo, Partnera, te ocjena kvalitete sukladno kriterijima odabira, a ovisno je li predviđeno bodovanje ili ne).

Postupak dodjele bespovratnih sredstava završava donošenjem Odluke o financiranju odnosno isključivanjem pojedinačnih projektnih prijedloga sukladno uvjetima odabranog postupka.

Tijelo nadležno za odabir je PT2, a Odluku o financiranju donosi čelna osoba PT1.

Za svaki projektni prijedlog PT2 provodi administrativnu provjeru te nakon provedene faze administrativne provjere obavještava Prijavitelje o rezultatima navedene faze u roku od 7 kalendarskih dana od donošenja odluke.

Svi projektni prijedlozi koji su zadovoljili kriterije administrativne provjere ulaze u fazu procjene kvalitete, kojoj je cilj provjeriti usklađenost projektnih prijedloga sa zahtjevima prihvatljivosti te bodovati projektne prijedloge sukladno kriterijima odabira.

Ukoliko projektni prijedlog ne zadovoljava pojedinom zahtjevu prihvatljivosti koji je isključujući (dovoljan je jedan kriterij), projektni prijedlog se isključuje iz postupka odabira, a PT2 obavještava Prijavitelja o isključenju njegovog projektnog prijedloga uz navođenje razloga.

Provjera prihvatljivosti troškova vrši se samo za one najbolje ocijenjene projektne prijedloge koji ulaze u financiranje.

Projektni prijedlozi moraju udovoljiti svim zahtjevima prihvatljivosti projektnih aktivnosti i troškova kako bi se mogla donijeti Odluka o financiranju.

Nakon cjelovito provedene faze procjene kvalitete, PT2 pisanim putem obavještava Prijavitelje o rezultatima navedene faze.

Odluka o financiranju “odmor od skrbi”

Odluka o financiranju se donosi za projektne prijedloge koji su uspješno prošli prethodne dvije faze postupka dodjele bespovratnih sredstava. Odluku o financiranju donosi PT1, Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike, Uprava za programe i projekte Odluka o financiranju objavljuje se na mrežnim stranicama ESF+ te se obavještava Prijavitelja.

Ugovor o dodjeli bespovratnih sredstava “odmor od skrbi”

PT2, Hrvatski zavod za zapošljavanje, Ured za financiranje i ugovaranje projekata EU, priprema Ugovor o dodjeli bespovratnih sredstava u suradnji s PT1, Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike, Uprava za programe i projekte i Prijaviteljem. PT2, Hrvatski zavod za zapošljavanje, Ured za financiranje i ugovaranje projekata EU, je dužan poslati Prijavitelju pripremljeni cjelokupni nacrt Ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava na davanje suglasnosti.

Indikativni vremenski rokovi

                                                                                                      DATUM
Krajnji rok za podnošenje projektnog prijedloga 18. listopada 2024. godine
Najava održavanja informativnih radionica 22. srpnja 2024. godine
Informativne radionice 31. srpnja 2024. godine
Rok za objavu materijala s informativne radionice Najkasnije 5 kalendarskih dana od održavanja radionica.
Rok za postavljanje pitanja 4. listopada 2024. godine
Rok za objavu odgovora Najkasnije 10 kalendarskih dana od
Informacija Prijavitelju o stanju prijave nakon administrativne provjere Najkasnije 7 kalendarskih dana od donošenja odluke o statusu projektnog prijedloga.
Informacija Prijavitelju o stanju prijave nakon postupka procjene kvalitete Najkasnije 7 kalendarskih dana od donošenja odluke o statusu projektnog prijedloga.
Odluka o financiranju U roku od 120 kalendarskih dana od isteka roka za podnošenje projektnih prijedloga.
Ugovor o dodjeli bespovratnih sredstava Dostavlja se Prijavitelju na potpis u roku od 15 kalendarskih dana od datuma objave Odluke o financiranju.
Skip to content